ПЪЛЕН КОМПЛЕКТ   

Адриана Андреева и Бояна Гяурова се срещат през 2008, “по работа”, в списание Едно. Десет години по-късно, тях ги свърза нещо много повече от работа – обща страст към иновациите и дизайна, истинско приятелство и десетки изпълнени блестящо проекти. От 2015 Ади и Бояна са Комплект – студио за творческа консултация, културен мениджмънт и редакторска работа с фокус дизайн и визуална култура.

Студио Комплект курира изложби, организира събития и поп-ъп представяния, пише текстове, работи и консултира компании и агенции в България, сред които ABSOLUT, AUDI, B2N, Finlandia, HARMONICA, IKEA, MINI, Kamenitza, One Foundation for Culture and Arts, Societe Generale Expressbank, Капитал, СКЛАДА, Next-DC, Ogilvy, Noble Graphics и други.

С вкуса, знанията си, своето know-how и мотивация, Ади и Бояна ежедневно се стремят да развиват българската визуална култура и да направят сътрудничеството между творци, бизнес, институции и публика по-лекo и грациознo. Техни кураторски проекти участват в Milano Design Week/iSaloni/Ventura Lambrate, Prague Designblok, One Design Week, Vienna Design Week, Helsinki World Design Capital, Skopje Design Week, Tirana Design Weeks и Budapest Design Week.

Студио Комплект курира двете най-важни изложби за платформата Прототип – откриващата: „В състояние на движение“  и предстоящата, която не трябва да изпускате: „Мутант – втора природа за материал, форма, тема“.

Вижте ги под прожектора в Прототип в пълен комплект. 

ПРЕДСТАВИ СЕ САМ...

A: Адриана Андреева – подбирам думи и идеи, свързани с дизайн, за да ги предам нататък в нова форма и светлина като подбуда. Иначе, създавам съдържание, пиша текстове, организирам събития, измислям идеи и ги осъществявам с още други интересни хора.

Б: Бояна Гяурова – измислям съдържание, пиша текстове и правя събития и всичко това в комбинация със смели идеи и реалистична преценка дали нещо е възможно в рамките на определени задания и проекти.

КАКВА Е ТВОЯТА РОЛЯ В СТУДИО КОМПЛЕКТ?

А: Да се разбирам с Бояна, да върша половината от “комплектската” работа съвестно, активно и колаборативно за осъществяването на стойностни и качествени проекти, свързани с дизайна и неговия отзвук.

Б: Да се допълваме с умения, знания и емоции в проектите, които правим с Адриана и други съмишленици.

КОЙ Е НАЙ-ВЪЛНУВАЩИЯТ ПРОЕКТ, В КОЙТО СИ УЧАСТВАЛ?

А: Всеки проект има вълнуваща страна. Важното е да намираме подбудата да я търсим.

Б: Вълнение има винаги във всеки нов проект. Все пак, мога да посоча като едно от най-формиращите ми професионални преживявания – работата и екипът на Списание Едно, които естествено доведоха до Студио Комплект.

КАКВО Е МУТАНТ?

А: Провокация за търсене на красота, възприемчивост и смисъл извън нормата.

КАК БИ ОПИСАЛ ТОВА, КОЕТО ПРАВИШ НА ДЕТЕ...

А: Изследовател в света на предметите и илюстрациите – откривам най-интересните такива, описвам ги в текстове и ги показвам на много други хора.

Б: Показване на интересно съдържание в областта на визуалните изкуства в ясни и разбираеми формати като лекции, изложби, текстове пред много хора.

КОИ ТРИ ЛИЧНОСТИ ФОРМИРАХА НАЙ-СИЛНО ВКУСА ТИ?

А: Майка ми (дом и храна), брат ми (музика и книги) и френският Vogue от времената на Carine Roitfeld (символ на бунт, свобода и софистицираност).

Б: Родителите ми със силно изразеното си чувство за свобода и култура. Днес това са мъжът и дъщеря ми – най-големият ми ориентир за качество и смисъл.

НАЙ-БЕЗЦЕННИЯТ УРОК, НАУЧЕН СЛЕД ПРОВАЛ...

А: Да поправиш действията си, да не навредиш на околните, да запазваш хуманност, достойнство и енергия за започване наново.

Б: Да може да се извиниш или да приемеш извинение. Да приемаш другите каквито са. Но това ми се получава само с хората, които обичам.

НАЙ-ЗНАЧИМОТО ПОСТИЖЕНИЕ В СЪВРЕМЕННОТО ИЗКУСТВО Е?

А: Нямам отговор.

Б: Много са.

ГОЛЕМИТЕ ПРОМЕНИ В ИЗКУСТВОТО, КОИТО ПРЕДВИЖДАШ?

А: По-скоро мога да спекулирам за темата дизайн – нови решения за намаляване на негативния човешки отпечатък върху околната среда, оцеляването на Земята и как да запазим здрав разум и емоционална стабилност.

СЪБИТИЯТА В ИЗКУСТВОТО, КОИТО ОЧАКВАШ С НЕТЪРПЕНИЕ?

А: Те отново са най-вече в дизайна – London Design Festival, Vienna Design Week, Dutch Design Week, Мелба – фестивал за дизайн в София.

Б: Мелба.

ПОСЛЕДНАТА ДУМА, КОЯТО НАУЧИ...

А: „Gumption“. Означава съобразителност.

Б: Последната проверена дума според речника в телефона ми е – „mitigate“ или – смекчаване.

ПОСЛЕДНИЯТ ЧОВЕК, КОЙТО ТЕ ВЪЗХИТИ...

А: Голяма част от архитектите, подбрани в последното издание на Архитектурното биенале във Венеция и техните усилия да водим по-красив и добър живот, изграждайки устойчиви сгради и предизвикващи мечти, не само на цената на много пари и предвидени за тънка прослойка население.

АКО БЕШЕ РОБОТ, ЩЕШЕ ДА СИ ДОБЪР В…

А: Съзерцанието.

Б: Безпогрешно изпълнение на всичко.

РАЗКАЖИ НИ ЗАЩО ПРОТОТИП Е ВАЖЕН.

А: Защото сближава различни аудитории, професии и теми в обща кауза –тази за благотворната и просветляваща сила на културата и изкуството.

Б: Прототип е един добър опит за раздвижване на сцената, но едва след време ще се види дали чрез инициативи като тази може да се постигне истински напредък.

Следете новите проекти на Студио Комплект тук. А още този петък, 20 юли, вижте изложбата на Прототип, курирана от Адриана и Бояна – „МУТАНТ – втора природа за материал, форма, тема“ във Варна, на ул. Преслав 69.

Текст: Прожектор Плюс

Снимки: Личен архив и Радина Ганчева /White Place Studio/.